2008年9月15日 星期一

No Sleep

「我們屈膝禱告,且求得一夜好眠。」
It's way too late to think of
已經太晚去想
Someone I would call now
現在可以打給誰
And neon signs got tired
而霓虹招牌也累了
Red eye flights help the stars out
紅眼班機則幫著星星
(red eye flights就是午夜之後起飛的班機)
I'm safe in a corner
我安全地在角落
Just hours before me
只剩幾個小時

I'm waking with the roaches
我與蟑螂一起醒來
The world has surrendered
世界已投降
I'm dating ancient ghosts
我與亡靈約會
The ones I made friends with
那些與我結交的
The comfort of fireflies
螢火蟲的慰藉
Long gone before daylight
天亮前就久已消逝

And if I had one wish fulfilled tonight
如果今晚我可以有一個願望實現的話
I'd ask for the sun to never rise
我會要太陽永遠不升起
If God leant his voice for me to speak
如果神把祂的聲音借給我
I'd say go to bed, world
我會說,世界,去睡吧

I've always been too late
我總是太遲
To see what's before me
才看到眼前的事物
And I know nothing sweeter than
我也不知有什麼更甜美的
Champaign from last New Years
如去年新年的香檳
Sweet music in my ears
耳邊美好的音樂
And a night full of no fears
與整晚的無懼

But if I had one wish fulfilld tonight
但如果我今晚能有一個願望實現
I'd ask for the sun to never rise
我會要太陽永遠不升起
If God passed a mic to me to speak
如果神把麥克風遞了給我
I'd say stay in bed, world
世界啊,我還是會待在床上
Sleep in peace
平穩的睡著



沒有留言:

張貼留言